I don´t know how

Efter ett långt uppehåll är jag tillbaka, knappt vid medvetande.

Vecka tolv innebär schemabrytande aktiviteter.
Endast måndag har varit normal.

Tisdagen. Friluftsdag. Gick 6 km på förmiddagen med Isabel, Alexander, Boman och några till från klassen. Varmt och soligt var det i alla fall. Sedan tillbaka till Balder och käka lunch. Ungefär 2/3 biff. Var inte hungrig och killarna klagade. Efter lite chill på en bänk så drog vi vidare till Kyrkholmen. Tanken var att vi skulle fika. Vi hamnade i en snöig slänt, drygt femton av hela TE2B dök upp. Alexander hade bakat en hel kladdkaka som han hade med sig. Hela formen pratar vi då. Man har lite olika syn på fika, helt klart...
Det byggdes en snögubbe som var lite missbildad och killarna skulle nödvändigt putta ner varandra i snödrivorna. Isabel flög som en vante när hon försökte spöa dem. Inte den bästa idén kanske. Många skratt senare satt jag på bussen hem till Ursviken. Trött som attan och lade mig i soffan när jag kom hem. Har dessutom fått skavsår på tårna. Stackars mig då.

Så till dagens händelser.
Start 8.45 på Nordanå. Baldershow på G. En resa genom tiden bjöds vi på. Lite ihop tryckt kanske men kul och de var riktigt duktiga. Det måste jag då säga. Sedan drog vi tillbaka till skolan och hade vår sista mattelektion. Innan provet då. Då vi räknat i princip allt som går att räkna och frågat läraren om det fanns något mer att göra och Anders sagt att vi skulle kunna luta oss tillbaka med armarna i kors så gjorde vi just det. Eller så inte. Lite räknande blev det allt. 
Mexicanasoppa till lunch. Mjukbrödet tog den värsta hungern. 
Jag, Alexander, Isabel, Boman och Sebbe drog på stan. Lite proviant till morgondagen inhandlades på ICA och sedan gick vi vidare till E4:an. Livsviktiga relationer väntade. Såg teater en kvart och sedan skulle vi diskutera i grupper. Om kärlek och relationer. Var ganska kul i allafall. 

Har då sedan jag kommit hem räknat lite matte. Så som alla andra dagar känns det som. Men det krävs. 
Fyra timmars prov väntar i morgon förmiddag. Nationella i matte C. Men jag har kommit fram till att jag är ganska bra och orkar inte räkna mer. Och som Alexander sade idag. Har du inte lärt det dig än så kommer du aldrig att hinna lära dig det innan provet. Så det är bara att sova länge i natt och sedan sätta sig där med hjärnan på högvarv. Gissa vem som kommer att vara trött i morgon då man slutar 15.40?


Bjuder på bilder på de som alltid finns där. Dag efter dag.
Och som jag påpekade när jag tog mina bilder. Det finns inte många bilder på TE2B där vi inte äter. Vad händer? 

Håll tummarna för oss i morgon. 8.30-12.30.
 

Kommentarer
Postat av: elin

lycka till!

2009-03-18 @ 20:02:21
URL: http://sweeteyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0