You look so beautiful today

sovmorgon, matte, hamburgare, kemi, fackteckning

Man kunde ju aldrig tro att det var jobbigt med sovmorgon. En timme kämpade jag med att ligga kvar, när pappa kom in 8.20 och sa god morgon, nu sticker jag så hade jag tänkt stiga upp. Helt plötsligt blev jag mycket tröttare och låg en stund till. Vad är orsaken till det? Så är det nästan jämt ju...

I alla fall så åkte jag 10.08 in till stan, pratade lite med Erik. Gick i kapp Nils och Christer. Hann till skolan och blev förhörd. Har du gjort Teuen? Nixpix. Men jag kan kolla om ni räknat fel. Tackar tackar. Haah, lite respekt. Konstigt var det men allt var rätt och nu har även jag räknat det. Och jo. 5,9 mm blev det. Tokigt är det men visst, jag är visst bland de bästa på att räkna. Oj oj så många frågor man har fått. Till och med Anders tyckte att jag var duktig då jag visade Alexander idag hur man förkortade bort något. Lyssnar och sträcker på ryggen, upp med hakan. Haah.

Lunchrasten blev lite galen idag. Typ tio minuter på att äta och hinna till kemin. För att det bara var två köer... Hatar gud och mattanterna oss? Det är inte roligt att stressäta. Förstår de inte det? Inte kul. Inte kul alls.

Var på stan lite efter skolan. Broder Tuck skulle byta glasen i glasögonen och satt ensam på Selins. Sprang tvärt på HM sedan. En skinnjacka blev det. Har länge velat ha en och nu verkade tillfället komma. Mamma sade sedan att det varken är en vinterjacka eller... Ja, hon sa inget mer men hur länge har jag på mig jacka? Likadant med vinterskor. Hur länge är man ute liksom? Ja, ja så kan det vara.

Fotade på Broder Tucks träning igår. Fem åringen var klart tuffast. Min nya kompis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0