Påskafton.

Vaknade i morse av att pappa frågade om jag var vaken, sa att påskharen lämnat en lapp och att jag borde stiga upp. Detta var kring kvart i nio. Sagt och gjort så bäddade jag och gick in i köket.. första lappen stod det så här på:

Svalt, bland knölar i en låda hittar du det du söker... Smart som man är går man diretk till kylskåpet och drar ut potatislådan, jo där var nästa lapp:

På skåpet sitter en katt och skåpet hänger på väggen där finner du... Ja det var nyckelskåpet i hallen. Nästa lapp:

2 kanske 3 kan sitta, en kort kan ligga lyft på locket, där finner du... Trött som attan tog det ett tag innan jag fattade. I kökssoffan låg en chokladask, en deckare och en inredningsmagasin. Tack påskharen!

Renoveringen av rummet rusar fram nu, jag och pappa byggde igår ihop bänkarna och i denna stund målar min käre far dem. Det blir jättebra!

Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Eva

ha ha det låter som din pappa det där. Vad kul att få paket från påskharen. Låter som det riktigt fort framåt i ditt rum nu. Man blir lite nyfiken. Ha det bra

2008-03-23 @ 09:54:56
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0