Stadsfest fredagkväll!

Ja det var några dagar sedan men jag har haft fullt upp.

Selin (som det nu blev) och Linnea åkte upp med mig på fredag kväll för att käka innan vi gick in på området. Kelin kom in till stan och vi käkade på Frasses. Två arbetade där den kvällen, den ena slängde pengar och den andra hamburgare. Erik kom sedan in med en senare buss, efter ett kort besök på ICA betalade vi in oss. 250 kronor kostade det och jag fick ett grönt band.

Vi kollade runt och gick sedan för att titta på E.M.D.
Erik, Danny och Mattias.
De spelade några låtar för att sedan byta kläder
(kolla flinten nere till vänster!!)
Ska jag vara ärlig så flöt alla låtar ihop. De är inte mina största favoriter direkt.
Erik Gadd hade ont i halsen och uppträdde inte, Magnus Carlsson, Eagle Eye Cherry och Titio? ersatte honom. Tyvärr missade vi dem. Efter lite vandring för att hålla oss varma och lite väntan på Erik som verkade känna alla på området så åkte Selin, Kelin och Linnea karusell. Jag har den vanan att må lite illa av karuseller så jag stod säkert med båda fötterna på backen. Sedan bar det av till en artist som skulle ersätta Björn Gustafsson. Kleerup hette han.

Lite av ett tap, skitigt långt hår, konstiga kläder och tokig musik. Enbart musik. Inte i min smak.
Vi lyssnade inte mycket på denna underliga man. Efter att ha träffat lite människor så gick vi för att få bra platser inför Europe. Ett misstag visade det sig. Alla var som galna, man lyssnade inte mycket på musiken utan aktade sig för att överleva. Folk hängde över en för att få ja jag vet inte, men typ heja? Till slut lyckades jag och Linnea ta oss ut och gick ner mot älven. Helt galna 40-50 åringar sprang mot Europe. Vuxna människor. Man börjar ju undra. Efter att ha pustat ut och kollat att ben och armar var hela så kontaktade vi Kelin och Selin. Sprang sedan med Kelin för att hitta Erik. Det gjorde vi och skrek ett tag till varandra, musiken var väldigt hög. Mot slutet av Europes spelning drog vi oss närmare, man måste ju höra Final Countdown. Jag stannade en bit ut för att ta lite bilder.
Folk var som galningar....
It is the final countdown...
Sedan skulle ju hela publiken därifrån, det var bara att hänga på. Vi gick då ner till lilla scenen för att se Lillasyster. Kanske inte i min smak men man kan ju bredda lite kunskap. Efter en stund kom Danny och Mattias upp på scenen och sjöng tillsammans med Lillasyster. Låten var Umbrella.
Tyvärr rörde de sig mycket så det var svårt att få en bra bild.
Mattias till höger och Danny till vänster.
Så gick vi då till snålparkeringen för att bli upphämtade av Eriks pappa, halv tre var jag hemma, det var 6 grader ute och soligare än det varit på länge. Jag somnade direkt med ett leende på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0