Här händer det mycket...

Jo, skulle ju fixa något att måla. Gick det bra? Nej, inte riktigt, det kan man väl inte påstå. Behöver jag nya kort på mina vänner? Ja, det gör jag. Har bilderna från nyårs men vill ha nya. Så på stadsfesten träffas gänget? Behövs det? Ja, vi har inte varit alla på ett tag nu. Så ta er i kragen så åker vi dit!!

Är dessutom trött. Inget på tv, eller Legally Blonde, men hur många gånger har man sett den? Rätt många, fast det bilr nog den ikväll.

Den här sommaren känns som en enda lång väntan. Vänta på att sommarjobbet börjar, väntan på Cypern resan i slutet av sommaren och väntan på att skolan börjar om igen. Galet? Nej, inte riktigt. Det finns fina stunder då och då på vägen. Det vet jag.

Även denna sommar fortsätter traditionen med Ö fest. Grannarna träffas och käkar middag. Inte kul direkt då jag är äldst och näst äldst är min lillebror som är 12. Har nu de sista två åren knappt varit där. I år jobbar jag 9-18 den dagen. Så det blir att cykla hem från F&T, byta lite kläder kanske och sticka och äta. Sedan sova. Jobbar nämligen 10-14 dagen efter. Så kommer mina dagar att se ut under fyra veckor i sommar. Jobbar fem dagar i veckan. Jobbar jag lördagar är jag ledig mitt i veckan, vilket jag oftast gör. Fast jag längtar, på något sätt känns det skönt att jobba under sommaren. Hade gärna jobbat hela lovet. Det hade kanske blivit lite jobbigt endå, men jag är nöjd.

Som ni märker har jag inget att skriva egentligen, det är mest de tankar som snurrar runt i hjärnan. Så, ja, kul? Men jag gör detta för att få ur mig saker som jag annars skulle plåga någon stackare med. Nu kan man välja om man läser eller inte. Tur att man har ett val!

Sköt om er så skriver jag antagligen lite i morgon!
Sov gott, dröm sött och vakna i morgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0