Mörkaste dagen på året

Lördag och visst, solen har varit uppe idag. Jag och pappa har varit ute en sväng. Gnistrande snö och sol över älven. Vintern kom visst men inte känns det som jul inte. Sjunger lite smått på julsånger, mest för att radion och tvn bombarderar en med jullåtar. Hur i hela friden ska det vara jul på onsdag? I alla fall så har även jag tagit fram några tomtar och julgranskulor. Storstädade mitt rum i går. Dammtorkning och dammsugning. Riktigt skönt. Hittade även en Digitalfoto som trillat ned från pallen, oläst. Jippie! Lite olikt mig att det blivit så, men skolan har tagit upp ganska mycket av min tid på sistone.

Mamma och pappa är på väg till Konsum, har försökt övertala mamma om att inte köpa någon julmat då vi inte firar jul hemma. Får se hur det blir med den saken. Då jag och pappa lyckades ena oss om middagen idag inte ska bli julig så blir det nog pizza. Gott. Broder Tuck kommer hem kring fyra från Umeå och sedan blir det nog att ta det lite lugnt. Måste göra klart farmor och farfars julklapp och slå in morfars. EK kommer kanske hit i morgon och vi byter julklappar. Sjöbotten den 23 för att ja, göra i ordning inför julafton? Är inte riktigt säker på vad vi ska göra. Dessutom vill pappa vara tomte. En fin mask måste därför inhandlas, men var? Är det någon som har en aning om var de säljer fina tomtemasker?

Nu är det ett under att ni lyckats läsa vad jag har skrivit för bokstäverna har kastats fram och tillbaka, det går inte så bra att skriva för tillfället. Aaaaaa...


Nae, nu mörknar det. Passar på att tända julgranen och slår på en julskiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0