Christmas feeling

Allt detta snack om julkänsla. Julsånger och snö, julklappsköp och julmat.
I dag fick jag min beskärda del av julsånger. Vår engelska lärare gav oss i uppgift i måndags att översätta två jullåtar en från engelska till svenska och så tvärtom. Dessa bjöd till stor glädje idag när vi väntade på att få börja. Gustav och Victor började sjunga dem. Riktigt fint, Pepparkaksgubbar och Tipp tapp. Så nu har julkänslan infunnit sig. Eller? Kanske inte det.. Nu är det i alla fall en dag kvar i skolan på den här veckan och sedan en endaste liten vecka kvar innan jullovet. Oj, oj vad fort det har gått men det ska bli skönt med lov. Helt klart. Det enda är att man vet hur mycket skolarbete som kommer att komma. Galet många prov...

Ja, idag så blev jag nästan klar med kollektionen. Bara lite finslip kvar. En invandrarklass besökte vår bildlektion för att se hur en bildsal såg ut. Efter lunch med Vintersoppa och mjukbröd. Det var ganska intressant i sig. Ja, då hade vi då engelska och översatte för fulla muggar. Det blev tack och lov inte riktigt lika stressigt med att läsa boken då vi nu endast ska välja ut tre citat och prata om två av dem. Det kan ju inte bli så svårt. Alexander var då glad över den extra tiden. Ganska många var väl det då vi ska skriva på måndag och inte vara klar på måndag. Skönt. Efter det så var det test/prov på grafisk design. Indesign no doubt. Lekande lätt? Nja, men det gick hyffsat bra.
Så fredag i morgon och bad. Det känns tjatigt som rackarn då vi även ska bada nästa fredag. Jag pallar icket detta. Det är helt insane... Men det är bara att bita ihop och pallra sig i väg till Edda.

Måste bara berätta om en grej. Min frisör använde Dust it igår i mitt hår. Hon var helt fascinerad över det hela och visst, det är en bra produkt. Men endå så tyckte jag att det skulle bli skönt att duscha ur det och övergå till hårsprayen igen. Tji fick jag när jag upptäckte att det mesta satt kvar efter schamponering. Lagom kul att då blåsa håret och se ut som ett litet troll. Nu vet jag inte om detta beror på dålig kvalité på schampoot men det kan det vara. Ska använda ett annat i morgon och sedan så blir det ju bad. Är det inte borta då, ja, då vet jag inte vad jag gör. Särskilt mysigt är det inte...


Snart är det nyårs och pepp på det. Lite planering återstår dock. Kanske på lördag eller?
Glömde säga att om ni vill ha något annat än vatten att dricka till middagen så får ni ta med det själva. Annars syns vi kring 18.

Kommentarer
Postat av: Eva

hej hej, det är målarprogrammet (eller vad de nu heter). De som går i trean, tror att de har något tillval med färg, form och sådant.

2008-12-11 @ 20:37:36
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Eva

jag hade fel, det var ju elever från din parallellklass. Tror att det gick ganska bra.

2008-12-12 @ 15:19:30
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0