Annandagjul

Så är man tillbaka efter ett långt uppehåll. Det har ju trots allt varit jul.

Julaftonen firades i Sjöbotten med mormor, morfar, min morbror och hans sambo, deras barn (mina kusiner) och deras morfar. Efter lite fika, Kalle och letande efter köttbullar som mormor råkat ställa undan i skafferiet så åt vi julbord. Viktor körde sedan till Ursviken för att vara jultomte. När han var tillbaka så delade vi ut våra julklappar.

Mycket riktigt så fick jag Adidas tröjan, sedan en bok, Björn Gustafssons DVD, pengar, bestick och 4 muggar. Mamma vill nog att jag ska flytta hemifrån. Lite osynligt så där.... Nä, skämtåsido. Besticken var jättefina och muggarna lika så. Pappa frågade mig på väg hem om besticken var tillräckligt designade. De känner visst sin dotter väl.
Julklapparna från EK var jättefina. Halsduken jätteskön och "ambanden" tyckte Lillkusinen var jättefina. Jag hade dem nämligen igår när vi firade jul med farmor, farfar, min faster och hennes sambo och sedan då min kusin. 
Fick två böcker av dem och en sjal av farmor. Lite mer fick jag väl också men minnet sviker lite i denna stund. 

Allt som allt har det varit en fin jul. Med tomte och allt. 
Nu räknas dagarna som är kvar av 2008. Nyårs kommer snart om ni inte visste om det.  


Lite spännande var det visst med tomten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0