Fredag och helgen väntar

Men vad spelar det för roll när man har haft lov i en vecka? Inte mycket, särskilt när morgondagen lurar med mer saker att göra än vad jag har gjort under hela lovet. Ungefär. Fast fyra timmars arbete är inte mycket, ska bli kul.

Dagen har i alla fall spenderats hos mormor och morfar. Och vi har ätit i princip. Var dit bjudna på lunch, ja och sedan efterrätt. Sockerkaka, glass och krusbär. Inte gick det lång stund sedan, vi gick ut och byggde en snögubbe. Morfar var på och sedan vlile han väldigt gärna grilla korv. Så då blev det så. Och inte lite korv är det väl frågan om heller utan det var väl en hel korvring som skulle ätas upp. Efter det så blev det fika inne. Varm choklad och bullar. Men ganska trevligt var det endå. Och de vill väl, det vet jag. 

Kom väl hem efter fyra någon gång och jag är trött. Sov kanske lite dåligt i natt. Vaknade av både mammas och broders väckarklocka. Strax före sju och sedan åtta. Nio klev jag upp. Det verkar ha blivit lite av en vana. Att vakna varje timma. Så är det. 



Ikväll blir det nog lite tv, ta det lugnt och egentligen borde jag ta tag i min bok. Som jag hade tänkt läsa ut under sportlovet, men nejdå inte kommer jag att ha gjort det inte.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0