One way or another I'm gonna find ya

Dagens låt. Fråga mig inte varför men någon sjöng den och sedan satt den där.

Idag, världens längsta dag har man gjort mycket. Monteringsanvisning i Word, printscreen från Solidworks samt lite IKEA som Alexander så snällt behandlade i Paint åt mig. Tackar, Paint is the shit, you know. Camilla bidrog med gubbar ritade i Flash. Det kommer att bli bra då jag är så elit i Word. Nils den fulingen spelade Palestina och trodde på terrorister.

Sedan blev det kemilabb. En lösning skulle göras, vi räknade ut med hjälp av koncentrationen vilken massa vi skulle ha och sedan så fick vi kolla om vi gjort rätt. Titrering hette det visst.

Lunch, fiskgratäng och potatis. Icket det mysigaste då Alexander droppade nyheten om mattanterna i södra Sverige i morse. De hade visst tappat ut alla makaroner på golvet, skyfflat upp dem i pannan igen och serverat till 45 skolor.
Tur att det var potatis vi fick i alla fall.

Sedan så diskuterade vi satirer. Satt på golvet i Dkorridoren och frös. Lite matte fick jag förklarat för mig, tackar Alexander för att du förklarar så bra! Ja, sedan så fick vi skriva satiren på svenskan då. Det gick bara fint och sedan skulle vi renskriva på datorn. Nu var det bara så att nästan alla datorer i den salen höll på att uppdatera sig. Några kunde börja skriva men vi blev till slut bortkörda av en klass. Gunilla visade sedan lite bilder från London och när hon lärde en lärare att skriva sms. 

Engelska sedan och vi fick klart vår plansch. Efter lite springande fram och tillbaka och lite klippande och klistrande så lämnade vi salen med vetskapen om att vi måste redovisa på måndag och torsdag. Fast det var visst jobbigare att gå i trappor enligt Boman. Isabel vek av här för att skriva matteprovet då hon ska vara ledig i morgon. Vi andra hade kemi.
Prov till veckan och sedan så pratade läraren lite betyg med en del då hon ska operera sig. 

15.40 fick vi sluta och jag mötte Linnea. Vi gick in till stan och åkte med tio i bussen hem. 
Till middag blev det kycklingsallad och sedan har jag räknat lite matte, fotat, redigerat bilderna samt hjälpt Nils med en matteuppgift. Nu en till, prov i morgon och han har svårt att derivera... Ops, inte så värst roligt. Men då jag kan hjälpa honom bevisar det väl att jag kan det. 

Ja, det var min dag. Egentligen så var den ganska mycket längre om man lägger till alla raster och vad som hände då. Men det vore inte så kul att läsa kan jag väl påstå, dessutom skulle jag inte få sova något om jag skulle skriva allt det... 
Nu spårar det så jag avslutar med en bild. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0