Fysikprov i morgon

Har räknat lite nu efter middagen. Hur frustrerande är det inte när man vet att man kan det och har sedan fått uppgifter som man aldrig räknat tidigare? Är det meningen att vi ska kunna detta? Aaaah, jag blir lite smått galen men jag får göra mitt bästa i morgon. Det går nog bra detta.

Solen har lyst i dag och enligt uppgift så värmde den skönt också. Inte fick jag någon chans att känna på det när jag 9.00 satt på Selins för synundersökning. Det tog väl 25 min och ja, fick ökad styrka på vänster lins med 0,25. Inte mycket det inte... Väntade sedan från 9.30 till 11.15 när vi började. Jag tycker synd om de som inte kan åka in med bussen senare, stackare. Dessutom fick vi en ny kemilärare idag. Vår gamla skulle operera sig så att... Den nya, hon verkar lite virrig, lite gammal (över pensionärsåldern), lite besserweissrig och sedan så tror hon visst att vi nyss börjat läsa kemi. Har ni hört talas om joner? Onej, efter fyra och ett halvt år med kemi så har man aldrig det.

Läxa i svenska till idag också. Hoppsan, det hade jag förträngt. Läste snabbt igenom det och sedan skulle vi visst plocka ut lite romantiska influenser ur den också. Jag och Alexander slog våra kloka huvuden ihop. Kom inte fram till så mycket men klarade oss ur fällan då vi fick berätta vad som hände i berättelsen.

Nu borde jag verkligen sluta, se Lynley och sedan sova. Mamma lockar med apelsiner... Måste klara mig ur detta träsk med förkylningar. Krya på dig Isabel förresten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0