12 februari

Har gått från 8.30-15.50 idag. Torsdagar samt måndagar är oändliga.

Teknikutvecklingen gick väl så smått framåt. Är snart klar med monteringsanvisningen och Alexander snart klar med priskalkylen. Nils jobbar på med framsidan och Camilla har nog skrivit sin loggbok.

Kemilabben i dag var däremot ett skämt. Vi hade nästan inte gått igenom oxidation och reduktion. Fick göra en labb som det tydligen var helt logiskt att vissa saker hände och inte. Dock har vi inte läst om syror och baser än... Ja, man kan väl säga att ingen av oss är särskilt nöjd med den nya lärarn. Hon verkar aningen sträng.

Svenska och engelska sedan då. Romantiken tjatas det om på svenskan, har nu läst texter av Goethe, Shelley och Poe. Frankensteins monster var helt klart den bästa texten. För allvarligt, vem tar en timme på sig att sticka in huvudet i ett rum? Grammatiken slåss vi med på engelskan och läraren började att prata betyg med en del, vad det blev av redovisningen samt hur vi ligger till. Hon verkar dock hård med betygen så vi får väl se vad det blir.

Just det ja, efter övertalning fick vi tillbaka kemiprovet efter vi sett en film från 80talet. Filmen var inte så bra, handlade om elektrolys och sådant men provet blev en glad överraskning. Vet inte om jag skrev att jag inte tyckte att det gick så vidare bra? I alla fall så får jag tillbaka det och ser att jag har två poäng i från max. Den gamla läraren rättade visst ganska så snällt, hade jag rättat mitt eget prov hade jag inte fått så höga poäng som jag fick. Men, glad är jag i allafall! Och grattis till Ellen som spikade provet!

På väg hem slog det mig, det är verkligen vinter ute nu. I fall någon missat det så är det ca 20 minusgrader och snön har kommit för att stanna, till i augusti verkar det som. Men det som slog mig var hur vita träden var. Dock hade jag inte 450n med mig men mobilen fick duga. Här kommer då bilderna som mötte mig på väg hem från bussen.




Kan ni se huset där?↑ Just det, där bor jag...




Synd bara med dålig mobilkvalla, bilderna blev så blå.
Men så ser min vintervärld ut. Verkligheten alltså.

Funderar på om jag ska gå och börja läsa Brott och straff som en bok på svenskan. Då borde väl Gunilla bli glad? Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0