I´m sure you have heard it all before

Efter en dag i ensamhet så känns det lagom skönt att det är kväll, kanske blir det att krypa ihop framför en film eller något annat. Vi får se.

Vaknade 05:18 i morse. Somnade om och vaknade sedan kring åtta. Låg och vred och vände på mig till nio. Tänk att det ska vara så svårt att sova länge? Nu har det varit sol ute idag, nästan i alla fall. Mörkret kommer nu och klockan ska vridas tillbaka en timme i natt. En timme plus och mörkare kvällar. Resultat? Tröttheten kommer ännu tydligare på kvällen, varför ska det vara så otroligt mörkt på vintern?

I alla fall så kom jag att tänka på skolan. I veckan har vi gjort två rätt lätta laborationer. En i fysik och en i kemi. Min grupp var alltid klar först och så. Det jag egentligen skulle skriva var att innan fysiklabben kom vi in på politik. Har man blivit stor när man pratar om olika partier och deras åsikter. Nu var det sverigedemokraternas plats i riksdagen vi fasade över och sedan skulle ITarna rösta på miljöpartiet då de är för nedladdning? Är det sant funderar jag? Känner mig inte riktigt insatt i ämnet... Men i alla fall så verkar vi växa upp. Nästa val röstar vi och farfar vill med hela sitt hjärta att jag röstar på sossarna. Så kanske det blir. Reinfeldt sköter inte riktigt sitt jobb som han ska tycker jag.

Läste i Norran i morse att det slängs otroligt mycket skolmat i Skellefteå kommun. Tydligen läggs hela 7 kronor ner på en portion. 7 spänn! Helt otroligt, tänk att det kostar typ 60 på Max eller Dallas.... Nu har man visst blivit lurad hela livet då man köper lunch. Det verkar nästan hutlöst dyrt. 7 kronor per portion is the shit! Men allvarligt, lagar de bättre mat slängs mindre och då är de av med ett problem.
Nu har Bert Karlsson börjat med Matakuten, i tv4, 21:00 på måndagar. Tre kockar ska laga bättre mat på tre olika skolor. Ena kocken hatar fabriksgjord mat och säger att smaken sitter kvar på tungan i dagar. Hon berättade i alla fall hur dåligt det är med pulvermos. Massa E225 och så, typ smörarom. Dagen efter eller kanske två dagar efter så får vi, just det potatismos från pulver... Superpepp på att äta det. Njae, kanske inte riktigt.

Ja, ska nu kolla på bilderna från idag. Kanske kommer det upp något här...

Kommentarer
Postat av: Eva

vilken sötnos. tänk vad tiden går fort.

2008-10-30 @ 22:15:25
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0