Friday night

Efter några dagars uppehåll skriver jag nu detta. Varför just nu? Arbete och matteprov har kommit i vägen.

Känner mig lite smått mosad. Efter lite slit i mörkerrum, livräddning och ett matteprov på 80 min så har man rätt till det. Jo, sedan var det så otrooolig god mat. Lägg märke till ironin.
Kanske var den redan äten en gång för att sedan hamnat igen i bläcket? Oja, så såg det ut och det växte i munnen. Medelhavslasagne med smak av lax. MED SMAK AV LAX??? Nu får de ju tamefan ge sig. Har de visat lasagnen en bild på en lax eller? Nepp, en macka, morötter och 2 glas vatten blev det. Härlig uppladdning inför matteprovet.

Matte provet. En sak för sig. Nästan hela TE2B satt kvar i 80 min. Anders tyckte att nu får ni sluta och lämna in provet. Jag kände mig klar och har kontrollräknat nästan varje uppgift som gick att kontrollräkna. Hoppas nu på det bästa, med tanke på att Alexander tydligen fick lite panik med 6 minuter kvar och 2 uppgifter oräknade. Har jag kollrat bort mig? Tyckte ju att det var ganska enkelt... Inte alla uppgifter är räknade efter konstens alla regler men det är väl svaret som räknas eller?

Ja, i alla fall så har vi nu lov i en vecka. Skönt, vila lite för att sedan ge sig in i en tre veckors period med ett prov per vecka. Engelskan är först ut och vi har ingen aning om vad vi ska plugga på. Tänk så tokigt det kan bli. Dessutom ska Teuen vara klar och inlämnad. Och som grädden på moset har jag utvecklingssamtal den 13/11 med allas vår favorit lärare Sven. Tur bara att Alexander har tiden efter mig så att jag verkligen måste ut därifrån. Pappa ville visst komma dit men då vi ska montera luftvärmepump den dagen har han nog inte tid. På tal om fader så ville han att jag skulle smsa om hur provet gick. En kortversion av det som står här över och jag fick svar. Det trodde man inte... Kanon! :) stod det. Stolt blev jag. Har inte så stora förväntningar på min far då han misshandlar tangentbordet med sina pekfingrar. Använd flera fingrar...

Vad mer? Misslyckades stort på livräddningen. Fick inte upp dockan.. Shit pommes. Thats life, vi skulle visst träna mer på det senare. Okej. Men ett G har jag. Förhoppningsvis det enda bland mina betyg. Så har det varit och förhoppningsvis ska det förbli så. Bränn inte ut dig har jag hört många gånger, mest från mamma men jag har lätt för det teoretiska. Jag gör mitt bästa och ja, resultaten kan inte bli så mycket bättre än vad de är.

En vecka full med möjligheter väntar nu. Spännande att se vad som ska fylla den. Att sova till en början skulle jag nästan tro. Sedan är det lite pepp på fredagen då vi ska baka spookiga kakor. Hahha, gangstergänget och jag.

Sweet dreams are made of cheese
... Sov gott där ute i mörkret.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas vi ses till veckan på schået??



Digitala Rosa Bandet - ROSA '08: Linda Hallin

http://www.giversign.com/gs/s/ec/705557922958936fef8eb0c656ca7940

2008-10-25 @ 17:19:41
URL: http://lindaisy.blogg.se/
Postat av: Linda

Å förlåt glömde önska trevlig helg...



Digitala Rosa Bandet - ROSA '08: Linda Hallin

http://www.giversign.com/gs/s/ec/705557922958936fef8eb0c656ca7940

2008-10-25 @ 17:20:52
URL: http://lindaisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0