Dataspel..

Då jag lever i en värld med IT:are så kan jag inte undgå att lyssna till allt dataspelsprat. Hur svårt är det inte när man sitter där och inte förstår ett smack att hålla sig för skratt? De byter ständigt spel att prata om och jag har nästan lärt mig att stänga av allt.

Jag målar upp bilder när personerna spelar dessa för mig löjliga spel. Bilden på dataskärmen är näst in till tecknad som barnprogram. Att de då pratar med varandra på Vent, (det var något jag lärde mig under grundskolan, är det fortfarande så?)  är bara så skrattretande.

Har du någon gång tänkt efter vad meningen med dessa dataspel? Visst är det säkert kul för de som spelar, men hur bra är det? Dricka cola och käka chips. Det enda ljuset som når dig är det flimmrande ljuset från skärmen. I sagor från när man var liten var det vampyrerna som var likbleka. I dagens samhälle är det datanördarna....

De som tjänar på detta är de som har gjort spelet. Ta tillexempel WOW, hur värdelöst är inte det? Först betala för själva spelet, sedan måste du betala varje månad! Speltillverkarna måste vara mångmiljardärer... Och sedan börjar man prata som Björn Gustafsson:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0