En liten dag kvar innan det är lov

Dagen började tungt med en busschaufför som körde galet och sladdade järnet plus att min syn på högra ögat inte riktigt var den bästa. Synbortfall helt enkelt.

Fackteckning och design var första lektionen, utvärdering plus betygsnack. MVG, tacka gudarna för det. Min kollektion var visst jättebra och jo, nöjd var jag också. Jag och Camilla gick till kemin, labb på g. ITarna höll på bli klara och jo, lite frågvisa var vi väl om labben. Idag undersökte vi hur många vattenmolekyler som binder till kopparsulfat. Fem är rätt svar, jag och Ellen fick 5,8. Ganska så bra i alla fall.
Lunch med spagetti och köttfärssås, gott.
Engelska sedan, oj, oj. En lektion man kunde ha sluppit, men så här i efterhand var det rätt kul endå. Jag, Alexander, Isabel och Boman pratade om våra citat från böckerna. Vi fick tillbaka uppsatsen om Martin Luther King, fick ett VG+. Läraren bjöd på "foam santas" och sedan var det dags för talkshow.
Tomten hade lite liten budget och skulle inte kunna ge presenter till alla, Tomtemor hade en biddragande roll till detta då hon visst var en shopaholic men skulle in på rehab. Revisorn hade mist sin fru och hatade julen för det. Tomtenissen ville ge små klappar till alla och de två små barnen ville bara ha julklappar. Mamma Anna ville ge julklappar till de små barnen för att de stora inte tror på tomten. Abigail ville bojkotta julen och åt inte sina grönsaker för att folk trodde hon var en kille. Den gamle mannen tyckte att det viktigaste med julen var att vara tillsammans, inte få massa julklappar. Ja, som ni förstår så spårade detta. TE2B, here we go. Många skratt senare så var vi på väg från engelskan, några styrde kosan hemåt men jag fortsatte mot Grafisk design. 
Vi fick göra julkort och sedan fick vi betygen. Tydligen så har jag en medfödd känsla för det grafiska och borde satsa på det i framtiden. 

Gick på stan med Isabel efter skolan då vi fick sluta tidigare, inhandlade skorna från Din sko och köpte även en till julklapp till morfar. Måste nog köpa en fyrkantig tavelduk snart. Fick en idé om att göra en tavla när jag såg Johnnie måla igår. Oj, oj.... måste köpa lite färg dessvärre. Kanske fungerar det med väggfärg?  

Morgon dagen blir chill. Två lektioner, fotografisk bild och bad. Kan inte vara med på badet då jag är så pass förkyld men nog ska jag till Edda endå. Sedan är det, för er som inte fattat det än, jullov!!!!
Ganska glad är jag för det och känner att jag sällan mått så här bra. Livet leker helt enkelt. Vännerna förgyller dagarna och sedan vara ledig i tre veckor skadar väl inte heller så mycket.
Dessvärre verkar folk stressa runt. Bilförarna kör helt insane, fort som attan och kommer nog troligtvis att köra ned i diket så småningom. Julen ska inte vara så, varför stressa? Det blir jul endå. Jag vet, efter 17 år på jorden så har man lite erfarenhet liksom. Tråkigt nog så insåg jag idag att min egentligen ganska bra sida för design stör min julefrid. Som jag skrivit tidigare är jag allergisk mot krimskrams och volanger. Inte för inte att mina julklappar blir inslagna i vitt papper och julkorten får text från tidningar. Hoppsansa, men med lite mer raka kanter i världen så skulle nog julstämningen försvinna. Stackars, stackars mina släktingar, inte kommer det att bli så julpyntat i min lägenhet i framtiden. Nixpix, snarare modern jul alá MLA.

Nu måste jag visst sluta, skriver och skriver. Punkt slut.


Ge bort lite kärlek i julklapp. Garanterat uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0