En helt vanlig onsdag

Började denna dagen med att vakna utvilad. Innan väckarklockan som vanligt och låg bara och väntade på att den skulle börja låta. Klev då upp och gick och duschade. Ingen var uppe så jag gick ut och hämtade tidningen och gjorde frukost. Då klev pappa upp. Gjorde mig i ordning och gick till bussen.
Mötte Erik, pratade med honom på resan in till stan.
Träffade några klasskompisar innan det var dags att gå till min lektion. Fotografisk bild var först ut idag.
Jag och Nils fotade lite ute. Istapparna var galna.. Gick sedan till studion där jag fotade mina skor till reklamuppgiften och Nils fotade en playmogubbe som inte säger nej till fest.

Hämtade matteböckerna och gick till A huset. Pratade lite med Alexander som hade kommit på hur man ska hålla reda på om det avges elektroner vid oxidation eller togs upp. A och O. Avges vid oxidation. Smart.
Efter lite mer kloka funderingar så blev det lite räkning. Anders var visst lite imponerad att jag hunnit så långt. Visst, har bara kvar några uppgifter kvar att göra. Svårt blir det att plugga inför detta provet. Lite blandade övningar blir det nog visst.

Chicken Kebab till lunch. Isabel fick hjärntumörer av ketchupen och Sebbe hämtade sitt körkort hos Posten.
Efter en timmes hål så blev det så fysik och Anders delade med sig av lite kuriosa från gamla fysiker i historien. Brahe, Keppler, Galileo och Newton. Brahe försökte bota urinvägsinfektion med kvicksilver. Inte det smartaste, det var det han dog av. Man ska inte göra egen medicin.

Mötte upp mamma och pappa utanför Team Sportia för att värma sulor. Ja, iläggs sulor i skorna alltså. Riktigt sköna. Dessutom köpte mamma mig ett par nya Adidas. Finfina är de. Alldeles vita.

Fast de är gröna istället för blå.


Jo, just det. Det var Tyra Banks jag ritat av i förra inlägget. Vet inte om det blev så likt direkt men..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0