It´s like wishing for rain as I stand in the desert...

....iso....kärleken och döden....tacowook....vägskillnad....



Har nu suttit några timmar och slitit med denna bild. Känner ni igen någon?
Det är iallafall TE2B.

Vad har då dagen bjudit på? Inte så värst mycket, lite poesiläsning och lite lek med systemkameran. Jo, sedan sprang vi fram och tillbaka mellan fysiksalarna, fråga inte varför. Ingen vet.

Broderikvällen igår var givande, trodde att det skulle vara slappare än det var. Nixpix, icke det. Det var som att befinna sig på skolan igen. Men några broderade streck senare och klockan kring halv tio var jag fortfarande inte klar. Så kanske snart blir jag klar... Vem vet?
En tanke har börjat gro, jag skulle vilja sy mig en väska. Har modellen klar i huvudet men vet inte om jag lyckas genomföra det på vår skruttmaskin. Skulle liksom vilja skriva något på väskan men med maskinen. 
Tillbaka till igår kväll så var jag helt klart yngst. Mamma näst yngst, vilket säger endel då hon är 40+. 
Tanterna där tjattrade och skrek när de skrattade. Klankade ner på andra och var allmänt otrevliga. En skämtade om att hennes dotter nästan blivit deprimerad för att de inte sett henne och uppmuntrat henne i skolan. Hur kan en förälder göra så? Jag kände ilskan inom mig....  

I alla fall fanns det några gulliga tanter där också, de var inte så duktiga men gjorde deras bästa. Som de ojade sig över hur det skulle bli och vad deras mammor skulle ha sagt om baksidan. Ja, det är tur att man har växt upp i en annan tid.

Morgondagen bjuder på Fackteckning och design, engelska och Grafisk design. En dag från 8:30 till 16:00. Och Alexander går från 10:05 till 13:20. Livet är inte alltid rättvist.

Bokomslaget vi ska göra på Grafisk design stör mig något. Jag tänker ständigt på det. Hur i hela friden ska det bli? Har lite olika bilder och har sökt igenom alla bilder jag har på jakt efter någon bra som jag kan använda. Så imorgon blir det 2,5 timmar framför datorn på skolan. Slitandes och kämpandes för att komma på något. Hoppas det går.

Sedan tänkte jag på en sak på väg hem. Busschauffören idag var trevlig, just han är alltid det. Men jag lade märke till att han tar på sig glasögon för att granska alla som stiger på. Råkade ut för detta då jag i sommras skulle åka hem någon gång. Han visste inte riktigt hur gammal jag var. Är det inte farligt att då köra utan sina glasögon??? Tokigt.

Slut tjatat för den här gången... Ha de så bra!

Kommentarer
Postat av: elin

Älskar rubriken :)Har du fått den låten av mig?

Bilden blev råbra och lycka till med bokomslaget :)

KRAM

2008-09-18 @ 09:45:07
URL: http://sweeteyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0