Så vare me de

....studio....poesiläsning....dallas....256874 timmars hål....stående longitudinella ljudvågor....

Dagen, ja den var otroligt lång. Aningens ovärd. Men rätt kul med människor omkring sig. Trevliga var de. 

Så fysiklabben i dag är ju liksom rätt sen så i princip hela TE2B drog sig till Dallas. De borde tacka Balder elever för alla pengar de får. I allafall så blev jag lite mobbad för hur jag åt. Tydligen inte tillräckligt fort enligt Gustav och för "fint". Jag? Hah, ja då har visst min uppfostran fastnat då... I allafall så fick vi i oss maten och jag, Alexander, Sebbe, Per och Camilla gick till Godisvågen för att köpa lite godis. Ännu en gång fascinerades jag av Mjölkchoklad med lakrits. Vem äter det liksom? Då jag har ett väldigt strikt godislöfte köpte jag ingenting men Alexander köpte godis med mango, fläder och spenat i. Haah, ovetandes tvingas vi att äta grönsaker ändå. Galet. 

Efter en otroligt lång och seg fysiklabb, med en lärare som inte riktigt förklarar så enkelt missade jag då 15:30 bussen med två sekunder. Det var bara att sätta sig och vänta på nästa. Som tur är, och som många hatar så går Ursviksbussarna rätt ofta. Tjugo minuter blev min väntan. Höll sedan nästan på att somna på bussen, kom då ihåg att kliva av i allafall. 

Ja, vad händer då ikväll? Har fått en idé till bokomslaget trots att jag slitit mycket med det ofärdiga försöket. Klurar nog lite på min idé. Sedan ska det vara styrelse möte här i mitt hus ikväll. Broder Tucks innebandy lag ska ha möte. Galet många rullstolar, njae kanske tre? Hahah, ja vi får se. 

Nu är det då, nästan färdig tapetserat. Lite vitt och sedan epilepsi tapeten, som jag så fint kallar den. Skämt åsido, det blir nog bra med lite möbler i hallen, kanske. Pappa har i alla fall lagt in ett jättefint golv! Riktigt snitsigt blev det. 

Nu slutar jag nog att tjata, lång dag i morgon med. 
Fackteckning och design, kemi labb, engelska och grafisk design. 


Ha det så bra!   

Kommentarer
Postat av: Eva

Lite nyfiken är man ju på hur det blir hemma hos er. Säkert superfint. Vad ska ni göra i helgen, jag och snuttan får klara oss själva. M är i stockholm och lufsar i skogen, med rosor på kinden och solsken i blick, eller hur var det?

2008-09-24 @ 21:59:18
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0