Så mycket tid, så lite att göra

DIG:
Hur lång är du? 1,75 m
Vad vill du bli när du bli stor? Helst möbeldesigner 
Vad pluggar du? Teknik
Vilken hårfärg har du? Fejkat rött
Sminkar du dig?  Japp
Använder du läppsyl?  Dagar då läpparna är torra som sandpapper
Har du kysst någon idag? Nepp


FAMILJEN:
Bor dina föräldrar ihop? Jadå
Hur många syskon har du? Ett, Broder Tuck
Vad är det senaste du sa till din pappa? Hejdå, vi syns ikväll?
Vilken mat lagade din pappa senast? Spagetti och köttfärsås i går med mig
Hur många ställen har du bott på? 2, båda på Öhn, Ursviken

KOMPISAR:
När var du senast med nån kompis? Räknas klasskompisar så för typ 3 timmar sen, annars i lördags
Vem sov du hos senast av dina kompisar? Elin K?  
Vem har du varit kompis med längst? Elin K
Vem känner dig bäst? Oj, svårt att säga det är nog många 
Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde de? Blir det bättre då?   
Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar?  Nej, jag umgås med de jag trivs med

KLÄDER:
Vad har du på dig idag? Jeans, linne, tshirt och kofta 
Har du bytt om idag? Från pyjamas till kläder och sen kläder till pyjamas ikväll
Favorittröja? Min blåa hood, smurftröjan
Sexigaste klädesplagget på andra könet? Ett par snygga jeans eller en tshirt, svårt att säga...
Har du gett bort kläder nån gång? Jo, mina barnkläder har nog andra ärvt.      
Vad använder du för skor? Eeh, många olika?

VÅGAR DU:
Skrika åt dina föräldrar? Jo, mamma ville att jag skulle vara arg då och då...
Klä dig annorlunda? Varför inte?
Vara dig själv? Självklart, jag är den jag är. 
Ge dig på utmaningar? Visst, ingenting är omöjligt. 
Äta små kryp? Kryp hör hemma i skogen.


SKOLAN:
Vad heter din skola? Balderskolan
Vad heter din favoritlärare? Jonas Degerstedt hette han då, i nian. Fortfarande bäst.
Vad är dina favoritämnen?  Bild, matte och ja? Fotografisk bild!!!
Snyggaste läraren på skolan? Har du sett lärarna på Balder?   
Tråkigaste ämnet? Teknikutveckling, behöver jag säga något mer?
Har du skolkat mycket senaste året? Inte en enda lektion
Hur tar du dig till skolan? Med tokar som kör buss

NÅGON:
Som förstår dig: Väldigt många, beror på hur bra jag förklarar
Som du längtar efter: Mina vänner
Som du hatar: Livet är för kort för att hata

VEM:
Kramade dig senast:  Oj, mamma kanske?
Var hos dig senast: Lillkusinen
Var du hemma hos senast: Linnea?
Ringde du senast: Mamma


JAG:
Är singel: Japp
Är rädd för att bli övergiven: Varför det? Det bor rätt många här i världen.
Svär ofta: Nej, svär man så har man ett dåligt ordförråd!
Sjunger i duschen: När jag är extra glad och har tid på mig
Är en morgonpigg person: Visst, tänk bara att få stiga upp och käka frukost. Det är bäst!  
Skulle kunna ha pyjamas på mig i skolan: Njae, knappt mjukisbyxor...
Är kär i kärleken: Det vore lite skumt?!? 
Vill ha barn: Om typ 10 år eller så.

HAR DU:
Piercingar: Bara i öronen, 2 st.
Pojk/flickvän: Nae
Jobb: Vick på Färg & Tapet då och då 
För många vänner: Onej, snarare tvärt om.
Rymt hemifrån: Nae, men jag stack till farmor då jag var tre. Med mamma några meter bakom mig.
Färgat håret: Sen åttan?
Bra självförtroende: Har fått höra det ja.
Varit kär: Vill då tro det i alla fall
Gjort något olagligt: Njae, inte vad jag vet och kan komma ihåg
Somnat i skolan: Nej, där är jag för att lära mig något
Brutit ett ben: Inte än.
Tappat bort mig i min hemstad: Haah, jo det har jag väl 
Sett en fallande stjärna och önskat: Då jag tänker aningen för logiskt så vet jag att det inte fungerar...
Varit otrogen: Nej, skulle inte falla mig in
Gjort något som jag lovat mig själv att inte göra: Troligtvis
En hemlighet som ingen vet: Det finns några stycken


BRUKAR DU:
Titta dig själv i spegeln: Ja, spegeln är uppfunnen av människan 
Ha ångest: I samband med massvis att göra!
Drömma mardrömmar: Sällan, drömmer tokiga grejer i stället
Klä dig i svart:  Å, jo allt mer ofta
Lita på folk: Det vill jag då göra

SISTA PERSONEN SOM:
Sov i din säng: Jag??
Fick dig att gråta: Gråter gör man inte, bit ihop och ta dig igenom allt.
Du delade en dricka med: Längesedan sist, har faktiskt ingen aning...
Du fick sms från: Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0