Kalla det skurkaktigt om du vill

fotografisk bild, svenska, risgrynsgröt, en sväng på stan, campus + föreläsningar


Sedan sist har det egentligen inte hänt så värst mycket.
Svenskan skrev vi en analys eller nåt om lyrik. Sedan lunch och stan med Alexander, Isabel och Victorx2. Vi hann med både Kappahl och Lek och Hobby. Riktigt kul. Kanske inte. Boman köpte presentkort till sin mamma på Kappahl och sedan skulle vi visst se Lek och Hobbys nya lokaler. Massvis med Warhammer och barbie dockor. Visste ni att Paris Hilton finns som barbie docka? Jo, tur det för hon har ju så liite pengar. Alexander ville inte köpa en Star Wars hjälm att ha på skolan och vi förundrades över priserna på leksakerna. Stackars de som jobbade där, vi fick lite underliga blickar må jag säga...

Ja, sedan blev det Campus och föreläsningar. Lagom kul att lyssna på två från Tieto Enator som knappt hördes. Trodde att jag äntligen skulle få veta vad de gör där. Haah, där trodde jag sååå fel. Inte fattade jag något av det jag hörde. De verkar ha bra lön och företaget står för allt, i princip. Men datagrafiker, det lät faktiskt rätt kul! Och så fina grejer de hade gjort!! Efter lite fika skulle vi egentligen ha stannat för att lyssna mer om typ sjuksköterska och nåt mer men så bra som vi är stack vi. Jag, Isabel och Boman gick tillbaka till stan, Morö backe borna cyklade hem till sig. Vi mötte Sebbe och Viktor i stan och jag tog 14.20 bussen hem. Träffade Elin S för tredje gången idag.

Mormor och morfar var hemma här när jag kom hem, Broder Tuck hade fått skolkatalogen och jag upptäckte att min favoritlärare över alla tider hade bytt efternamn.

Nu väntar engelskan, grammatik. Och sedan att laga mat, mexicanasoppa skulle det visst bli. Ska nog rita lite på ritplattan också, nu känns det som att det kanske blir ett resultat.

Tänkte avsluta detta med att tacka alla människor som lyst upp min dag. Utan er vet jag inte vad det hade blivit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0