Jodidium, otroligt

fotografisk bild, gympa, korvstroganoff, matte, kemi


Nu regnar det. Punkt slut. Storma har det gjort, snöat och i Umeå var det visst jordbävning. Oj, oj.

Roligast idag? Att kopiera upp bilderna från negativen. Helfränt. Likt magi dök de upp på de vita papprerna. Inte blev det rakt och inte fick jag tillräckligt med svärta men nästa gång så!

Tråkigast idag? Förutom vädret så gympan. Får inte och vill inte med denna smärtan vara med. Måste nu kontakta sköterskan och höra vad hon säger, Micke vill ha ett skriftligt beslut. Ska jag fortsätta att vila? Såå jobbigt..

Bästa experimentet? Jod kristallerna på kolven. Den lila röken som var giftig. Och mycket såg man.. Kikade över axeln på Alexander. Lärarn var i vägen osv. Men tufft var det. Kanske. Lite i alla fall.

Största oron? TEU och fysiken. Fysik uppgifter till måndag morgon. En har jag inte klarat, har inte ansträngt mig och fråga någon som kan men det får Anders ta. Han kan ju inte tro att vi kan allt liksom... TEUen, jo det ska jämföras innan lektionen på måndag. Tackar för hålet vi har innan! Och tack Alexander som verkligen vill jämföra, han har nog alla rätt och inte jag. Men jag tänker positivt och glömmer nog TEUen.

Stördaste drömmen? Jo, jag utredde i natt fallet med de nersågade träden. Helt plöstligt föll de ner och lika plötsligt var de borta igen. Massvis med saxar och sekatörer låg på brottsplatsen när vi var klara trots att jag hela tiden städade. Vem det nu var fick jag aldrig veta då jag vaknade innan jag löst mysteriet. Drömde innan detta, visst samma natt. Att TE2B hade filmkväll eller något, skulle ta bussen hem men fattade inte busstidtabellen, satt då kvar och såg en film med de som var kvar. Inte heller där vet jag vad det var för film då jag vaknade innan vi började titta...

Bästa prylen? Min fina mp3. Den gör mig sällskap här nu när jag sitter ensam. Alla är borta och själv är jag nog till klockan tio ikväll. Om jag inte tar mig i kragen och hittar på något. Får se hur det går.

Middag? Jo, sallad. En grekisk variant väntar på mig i kylskåpet tillsammans med några ciabatta bröd. Dessutom har jag fått DigitalFoto. Tack mamma!

Väldigt många frågor med lika många svar. Hör gärna av dig så slipper det bli så ensamt här i mitt lilla hus
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0