Halkigt och minusgrader

fysik, håltimme men teu, teu, kycklinggryta?, engelska, matte

Denna dagen har som vanligt spenderats på skolan. Bussen var lite sen, Anders hade självklart öppnat klassrummet och ville sedan ha in fysik uppgifterna vi skulle göra. Så jag rev ut dem ur anteckningsboken och gav dem till honom. Ska jag skriva namn? Nej, jag känner igen vem som skrivit. På alla eller mina? Frågar då, var det någon som skrev sitt namn? Efter lite mer räknande, räknade visst ut vissa i fel ordning. Lite krångel och så så blev det rast och vi hämtade våra teu prov. Ett fel hade jag, Alexander ett fel och Camilla ett eller två? Hoppas nu att vi har alla rätt! Peppade som vi var på teknikutveckling och Sven så gick vi ungefär en timme tidigare till lektionen. Satte oss vid Solid Works och började rätta till våra fel vi hade sedan tidigare och fortsatte sedan rita på den lilla stången till löpvagnen. Hela lektionen tog det då en viss lärare vid namn Sven hela tiden försvann från lektionen. Dessutom flinar han bara när man vill ha hjälp. Jag tror inte att han kan programmet så värst bra.

Efter maten som var väldigt suspekt, var det verkligen kyckling i grytan och vad var det egentligen? Så hade vi engelska, rätt chill då vi såg film. Innan lektionen trodde jag att jag skulle bli hjärntvättad då man bombarderades med spelsnack. Helt galet... Alla möjliga spel eller filmer och jag fick ännu öva på min förmåga att bara stänga av.

Matten? Jo, rep. Förenkling och sådant är svårt. Med bokstäver ännu svårare. Ska nu plugga in det här i veckan och sedan prov på fredag. Engelska glosor till torsdag. Sedan var det visst inget mer. ITarna har programmeringsprov på torsdag men det verkar inte så seriöst. Det går säkert bra för dem, ganska duktiga är de.

Världen har blivit grå. I alla fall vädret, tänk om jag skulle vilja fota litegrann? Inte kul nu.. Lika bra kanske då min fot fortfarande inte riktigt är så bra. Och, och, och... Sade kanske att jag var blöt om foten i fredags och att skon inte torkat på ett dygn? I alla fall så vet jag varför nu, det är hål i sulan... Bra kvalla, not. Det var inte längesedan jag köpte dem. 400 spänn kastat i sjön. Nu måste jag ju verkligen köpa ett par nya skor. I morgon blir det nog att ta fram Conversen. De trasiga, silvertejpade, glappande skorna. Men de har hel sula. Eller kanske mina vita Nike? Tål att tänkas på.

I morgon blir det sovmorgon en timme, kanske har solen börjat komma fram då? I morse var det verkligen mörkt där kring kvart över sex. Men enligt Alexander så var det ett mystiskt ljus kring sju... Solen sken över hustaken, får se om jag lägger märke till det i morgon. Börjar med min favorit lektion genom alla tider. Teknik utveckling. Det blir att haxxa löpvagnen ännu mera. Kanske till och med montera ihop den? Vi får se det där och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0