Deppigt värre

Regnet bara öser ner. Kanske inte men så känns det i alla fall. Hösten är här.
Å så mysigt med mörkret, färgerna och de tända ljusen. Lögn, lögn, lögn. Faktum är att det blir kallare och kallare, löven faller till marken för att bli en brun gegga av allt regn.

Mörkret? Jo, är man inte tillräckligt trött så blir man det nu, dra täcket över huvudet bara. Höstdepression? Inte än nej, tur det att jag har mina vänner, klasskompisar och alla andra som gör livet lite gladare. Men trodde du hösten var rolig, tänk om. Det är på sommaren som man lever. Höst/vinter gör mig otroligt sömning. Vad tror ni om min natt? 21:30 till 8:45. Tokigt. Galet. Lite sjukt.
Det ligger i släkten detta, kom fram till det igår. Allt är farfars fel. Nu stiger jag inte upp fyra för att hälsa på tidningsbudet och hämta in tidningen, men nästan. 6:15. Det är mer min tid, och det blir allt mörkare. Snart ser man inte mer ljus.

Läxa? Haah, jo till i morgon. Vår förtjusande engelska lärare gav oss glosor till på måndag. Härligt. Tror inte att jag pluggar så mycket på det nu, har ju hål i morgon. Efter fysiken.

Gardiner är på väg upp. Jo, har grävt fram mammas röda sammetsgardiner från linneskåpet. Upp ska gardinstången men jag och pappa är oense om i vilken höjd. Jag vill ha den så nära taket som möjligt. Men tänk om jag ska ta bort gardinerna? Då sitter ju stången där och ska den bort blir det ju skruvhål i väggen. Så kan vi ju inte ha det. Ååh, jag tror jag blir tokig.....  

Nu ska jag rita lite. Glad gubbe på det!  Ha de!


Erik äger en resturang på Cypern. Det trodde ni inte va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0