Really make it this time

Tillbaka i Skellefteå efter en söndag i Haparanda.
Lite handling blev det. 19 ramar, lite ljus, en lampa, påslakan, kudde och så vidare... Sedan ett par skor också. Jag vet, snart har jag mer skor än vad det finns plats för men en del är trasiga och sen är det alltid roligt med ett par nya skor. Förutom det inhandlade jag även en julklapp till mamma. Vågar inte riktigt säga vad det är då det finns chans att hon kanske får veta det. Vad mer? Ja, sex timmar i en iskall buss. Så länge frös jag plus den lilla stund vi faktiskt var utomhus. Kanske för att man inte hade långkalsonger? Skyll dig själv hörru du MLA...

Hem kom vi klockan nio. Packade upp och fikade. Visade pappa skorna och fick tummen upp. Riktigt fina var de visst. Kanske kommer det en bild lite senare på dem. Somnade kring elva kanske. Vet inte riktigt då jag vaknade upp kort efter jag somnat med tron om att det faktiskt var mitt i natten. Nej, nej. Bara att somna om och sedan vakna med ett ryck av väckaren kvart över sex i morse.

Träffade Erik vid busshållplatsen och han var otroligt pepp på att få tillbaka fysik provet. Eller inte. I alla fall lika mycket som jag och Alexander, Nils, Isabel osv var. Nu fick vi bara veta resultaten och det verkade ju lagom lovande när Anders sade:
- Ja du Matilda, du vet att man får ha ett dåligt resultat. Dåliga dagar och så. Men aldrig att jag sett dig räkna pytagoras och sedan glömma ta roten ur...

Tack. Nu vet jag inte hur galet jag räknade men ett VG har jag kanske. Efter genomgången av provet blev jag arg. Så lätt det var, vad hände? Hoppas att nu nästa prov i februari att TE2d(?) kanske håller tyst. Måste prata med Anders om att säga åt dem.

Sedan sneekade jag, Alexander och Camilla på TEUen. Sovmorgon i morgon. Tacka gudarna för det! Börjar typ elva eller så, 10.08 bussen blir det då. Ingen mer Sven i veckan och inget mer Solid Works. Shit, vi skulle kanske inte ha börjat med hårtorken före iskubslådan... Gjort är gjort och snart är hårtorken klar!

Engelskan var i dag litet av ett skämt. Inte hinner man mycket inte. Det blir till att skriva hemma. På datorn direkt liksom..

Måndagar är kanske värsta dagen i veckan. Roligaste lektionen är matte och i dag hade vi helt klart kul.
Anders ville få med en till i vårat lilla gäng bestående av mig, Isabel, Alexander och Boman. Haha, Anders blev ägd när vi sade att den inte passade i vårt gäng. Inte trodde han att vi hade ett gäng. Njae, kanske inte men med glimten i ögat kan mycket hända. Så rangordningen blev så att jag och Alexander är mästare, Isabel utövare och Boman är lärling. Frågan är då i vad? Ja, matte och fysik så klart! Nu fick vi visst någon annan titel, Grand master Lilja och Larsson. Eller? Hahah, så roligt har vi. Lätt roade som tusan så fixar vi detta. Derivata is the shit och jag förstår. Ägnar mer tid åt att förklara för Isabel hur jag räknat.

Teknik. No problem. Har idag skruvat ihop en golvlampa från IKEA. Lätt som en plätt. Dessutom trixade jag med mp3n. Kom ihåg att de gamla högtalarna till den förra datorn stod i garaget. Letade lite i ett skåp och visst, där stod de. Kopplade in lite ström och nu står de på högsta volym bakom mig. Ut strömmar musik och jag är glad. Detta har stört mig länge, jag har velat hitta högtalare. Nu är ljudkvalitén inte den bästa men det är endå låtar. Så det så.

Måste bara säga att jag köpte en tröja på HM idag. Den blå fick en kompis i grönt. Så som de svarta också.

Detta är lite av, ja.. En tillbaka blick. Ritad för länge sedan och på toppen av det, mobilkamera kvalla... Men de är söta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0