Så var denna veckan snart över

Såg i dag en liten gubbe. Ja, han räckte väl halv vägs upp till axlarna på mig. Och han gick sakta, med käpp. Stackarn, dessutom var det lite halkigt. Tänk så många äldre som har svårt att gå. Så många yngre också. Men är man ung och har svårt för att gå, har man ett funktionshinder så klassas man som onormal. Det jag skulle vilja veta är varifrån uttrycket normal kommer i från. Hur i hela friden kan man vara "normal" när ingen är den andra lik? Normal är alltså när man är ganska så lik alla andra. Inte har någon egenskap som sticker ut och ser ut som idealet vi har idag. Helt sjukt egentligen för att då vara normal skulle man se ut som, jaa... En anorektisk modell, halv vägs till att gå av. Men endå med kunskap? Eller? 
Nae, jag pallar icke detta.

Spelade basket idag på gympan. Med små planer och tre i varje lag.
Nu var det ett tag sedan jag spelade basket sist, men träning en gång i veckan i typ två(?) år borde väl endå ha gett något. 9c spelade varje Ide basket, eller Uwe Rahn. Men basket var roligast. Så glad blev jag när killarna bestämt sig att vi skulle spela basket. Lite tråkigt då att i ett lag på tre spelar endast två. För är man tjej så kan man ingenting. Så är det va? En liten chans att visa att man kanske kan, miss. Vilket oftast händer. Så är man ute ur leken. 10 års erfarenhet av detta har jag. Nu påstår jag inte att jag hela tiden verkligen är på rätt plats vid rätt tillfälle, men man kan väl ha lite kul under tiden? Därför är det så otroligt kul att lite då och då få visa vad man kan. Gick själv över hela planen, kastade, och visst blev det mål. Överraskade glada kommentarer yttrades och självförtroendet fick sig en liten puff framåt. Haah, så det så. Jag kan jag med.

Fick en liten hint om fysikprovet idag på matten. Men jag undrar jag. Kan Anders verkligen ha rätt om den där uppgiften för vad jag kan påminna mig om så fick jag fram 4,25 eller 4,5. Vilket många andra också gjort. Så som Alexander och Isabel. Men enligt läraren så verkade det inte så. Nu vet man aldrig med Anders, han pratar vitt och brett om andras resultat så han kanske har blandat ihop mitt prov med någon annans. Man vet aldrig riktigt... Nu är det lördag och söndag kvar sedan får vi tillbaka provet på måndag morgon. Första lektionen. Då faller domen. Kan knappt bärga mig.


I b l a n d  h a r  h e l a  v ä r l d e n  h a m n a t  f e l


Snön är borta nu... Regn, regn i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0