Sweet dreams

Vad har jag att berätta idag?

Inte speciellt mycket. Hade fackteckning, kemi, engelska och grafisk design. Lagom roliga lektioner då dagen sträcker sig från 8.30 till 16.00.
Engelskan blev förlängd ännu en vecka för att lämna in och dessutom lånade vi en bok. Jag lånade en av P.D. James på typ 500 sidor. Just det 500, och väldigt liten text på det. Hoppas att jag tar mig igenom den men mamma säger att det är en bra författare.

Pojkarna ska i morgon på gympan i kläda sig linne, långkalsonger och pannband. Varför det? Det blir nog aerobics. Så i äkta åttiotals stil regerar de golvet. Nu sade jag till Alexander att ingen av dem förutom Nils borde göra det då det var Nils idé. Lite tråkigt för honom, men å så kul för oss andra. Det tyckte Alexander också... Hahah, men vi garvar nog i hjäl oss om de kommer in med långkalsonger. Så det så. 
Har dessutom kollat upp och det är innegympa nästa vecka, inte bad. Som det verkar nu i alla fall. 

Linnea kom med en intressant fundering i morse. Vad händer när man börjar koka? Ja, alltså om man är någonstans där det är tillräckligt varmt för att vätskan i kroppen ska börja koka. Nu verkar det inte gå med 100 grader då luft inte leder värme så bra och för att man visst kan basta i 100 grader utan någon fara. Men allvarligt, när dör man? Innan allt börjat koka eller efter? Det vill jag veta. 

I morgon är det pepp på fotografisk bild. Inte. Får se vad jag hittar på, kanske lite trix med kameran i alla fall. 

Måste bara berätta att farmor och farfar satt upp jul belysningen men inte tänt den. Hos mig kom ljusslingor upp igår, i lyktor på vägen till bron. Är det bara jag eller känns det inte lite tidigt? Jag vet att första advent är nästa vecka men det känns så otroligt långt bort. 4 veckor kvar tills jullov. På tal om detta, vet inte om Elin S, Linnea eller Erik läser detta men är ni på att sticka in till stan på söndag då det är skyltsöndag? EK ville nämligen. Smsa mig!
Gick från farmor och farfar idag med snön knarrande under skorna och med en ljuslykta i min hand. Dessvärre utan ljus men jag kände mig som en liten tomte. Haha, hoppas ingen såg mig. De måste ha undrat....


Kommentarer
Postat av: Selin

Det skulle vara jätte kul, men jag har innebandymatch vid två och den är väll inte klar förn halv fyra drygt å sen ska det duchas (men jag har blivit snabbare på att ducha;)). Men om det går bra efter det på kvällen nån gång så är ja på:D Hur länge har dom "öppet"?

2008-11-20 @ 22:23:08
URL: http://elinnstrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0