Snart är det faktiskt helg

Bara ett litet matteprov i vägen, sedan ser jag klart. Matten, ja vad ska jag säga... Idag har jag pluggat matte längre än vad jag någonsin har gjort tidigare i mitt liv. Allt som allt tre timmar. Nu har jag ägnat rätt så mycket tid åt att repetera lite grann. Men ändå gick mycket till att greppa f(a+h)-f(a)/h. Jädrar, nu har jag dragit det fram och tillbaka. Kanske har det verkligen satt sig djupt inne i ryggmärgen som en trevlig liten kunskap.
Derivata är inte svårt när man får använda de snabba och lätta formlerna. Det är bara Anders som förpestar livet med att lägga in saker som vi inte riktigt kunde på förra provet. Vi har inte jobbat någonting med det sen sist men vi ska ändå kunna det. Hoppas att alla kan det så att vi får lämna det bakom oss. Hoppas, hoppas.

Två och en halv timmes skola idag. Indesign och typografi. Sedan kvart över fyra bussen hem. Haah, trodde jag ja. 25 minuter sen var den på grund av något stort fel och 60 pers stod och väntade i kylan. 16.40 bussen kom innan ersättningsbussen och alla. Alla. Skulle på den. En liten buss inte en dragspelsbuss utan en vanlig. Kaos.

Nu ska jag försöka att inte tänka på matten så mycket och ska snart gå och lägga mig.


Titta där uppe till vänster. Precis så är det. Inte så svårt det inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0