Lördag kväll

Gårdagen bjöd på gympa, matteprov och kemi. Matten gick okej, det kändes som att jag kunde allt. Nu har jag väl inte alla rätt men kanske.. Kemin var däremot ett skämt. m=n*M. Vår lärare trodde på allvar att vi inte kunde skriva om den formeln. Hon tog upp svt trianglen och svamlade på om mol och atommassa. Som tur var så fattade jag faktiskt, men det drog ut på tiden. Rätt mycket, oj vad fort det hade gått om vi hade haft någon annan lärare...

Dagen började 8.00. Väckaren ringde och tanken for genom huvudet, vilken dag börjar jag så att jag kan stiga upp åtta? Nu skulle jag upp och jobba så det var bara att andas ut, det var lördag. 4 timmar på Färg&Tapet, massvis med kunder som egentligen inte skulle varit där. Vem vill renovera sitt hus nu? Ja, logiken går inte alltid att resonera efter. Hämtades av mormor och morfar. Fikade och sedan drog jag och mamma på Konsum. Handlade middag och sedan fick jag köra lite bil. Efter middagen hamnade jag här. Ska kanske starta Indesign och jobba lite med layouten på engelska uppsatsen. Väntar i alla fall på ES. Vi ska nog lyckas hitta på något ikväll!

Skyltsöndag i morgon i Ursviken. Ska dit med vänner, kanske blir det att köpa lite julgodis? Broder Tucks klass ska visst sälja lite... Ja, ja snart ny vecka. Måste hinna rita lite på kollektionen också. Tråkigt att jag inte har något ljusbord.


I morgon tänder vi det första ljuset av fyra. Julen har visst kommit hit även i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0