I HAVE A DREAM

Engelskan är nu påbörjad. Så det så...

Helt plötsligt känns det konstigt att skriva på svenska och orden bara flyter på.

I alla fall så gör jag en analys på Martin Luther Kings tal I Have A Dream. Han var rätt duktig den snubben. Synd att han blev skjuten, han hade nog lyckats med många saker om han hade fått leva.

Varför är det så att de allra största ska bli skjutna, droga ihjäl sig och så vidare? Ganska skruvad värld det är vi lever i kan man väl säga. Fast egentligen, vem skulle komma ihåg Elvis när han var som störst om han fortfarande var vid liv och drog runt på PRO-turné med tupén på sned? Marilyn Monroe med grått långt hår gaggandes runt med rullator och hårnät? Lennon skravlande sjungande gamla låtar som man bara vill ha ett minne av? Jag skulle kunna fortsätta länge men du har kanske fattat vitsen? Skulle det vara samma idol dyrkan som nu om de faktiskt fortfarande levde? Och då snackar jag inte om att någon sett självaste mr Presley i en källare i Lövånger utan att man visste var de var.

Inte dålig fundering om jag får säga det själv....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0