Hej mitt vinterland

Äntligen helg. Riktigt härligt.
Två dagar utan skola innan veckan med stort V börjar. Två prov att se fram emot. Eller så inte.

Kemi ska pluggas i helgen och matten till veckan. Tur det att det inte var bad på fredagen utan kanske aerobics. Just det, det blev inte av idag. Beep test i stället och jag var inte med. Min gympalärare tyckte att det var att riskera lite för mycket för min fot. Hoppas nu bara att jag får chans att göra maxpuls provet någon annan gång.

Men vi fick veta att man tar 220 minus sin egen ålder för att få fram vad man egentligen skulle ha i maxpuls. Det stämde dock inte riktigt. Alexander blev 35, Gustav 2 och Camilla 16. Men sedan skulle det inte stämma för 90% av befolkningen? Dessutom tar klockorna inte bara upp ens egen puls utan vem som helst som springer nära. Lite tokigt.

Matteprovet, ja vi gick igenom vad vi ska kunna och det blir lite rep. Tror verkligen Anders att det ska gå bättre nu det som gick dåligt på förra provet när vi inte tränat någonting på det? Lite smått galet är det faktiskt.
Jag och Alexander fick dessutom en liten genomgång av derivata som kommer i Matte D. Hihi, så kan det gå, men det var inte svårt direkt.

Snön kom visst på allvar idag. Kanske 5 cm vitt ligger på backen. Nu känns det endå nästan som vinter. Fast jag såg en tjej gå in på Max i linne och jeans. Det såg otroligt kallt ut, i alla fall för mig som går i tjocksockar året runt. Kanske man skulle börja använda vantar inomhus? Skönt som attan...

Nu hoppas jag på att pappa tar hem lite sprejfärg till mina ramar så blir det nog att måla dem i morgon. Ska kolla igenom mina bilder och skicka i väg dem så jag får papperskopior på dem. Sedan åker de in i ramar och upp på väggen. Måste väl ta och lägga upp lite bilder på mina väggar med tavlor. När de nya tavlorna har hamnat där vill säga. Det är ju bara 18 stycken till som ska upp...

Kommentarer
Postat av: Eva

hej hej

jag brukar skicka in mina kort för framkallning via Expert eller Fuji film. Tror att det är billigare med fuji, de verkar också ha något erbjudande just nu med portofritt. Ha det gott

2008-11-21 @ 15:43:42
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0