14 åriga killar fungerar inte i grupp.

Igår såg jag Numbers och plötsligt slog det mig. Nu vet jag hur jag ska göra min modekollektion. Slå den du! Tänkte börja skissa lite smått i Photoshop snart och se hur det blir. Frågan är bara hur jag ska göra med inspirationsbilder... Och nej, jag säger inte vad jag ska göra heller.

Broder Tuck spelade innebandy idag med ett gäng konfirmander. Många tyckte det var svårt men intressant att sätta sig i rullstol. Sista gruppen var dock den värsta. Mest killar, och ja... Vad ska man säga? Från första sekund skulle det bestämmas vem som var bäst. Helt otroligt det där. Varför är killar i en viss ålder helt och hållet styrda av testosteron? Jag trodde jag skulle dö. Inte det minsta medlidande hade jag när de tippade, slog huvudet i golvet. Låter kanske hårt men du var inte där.
Tackar för att man växer och mognar. Det är inte längre lika vanligt att man möter killar som ska visa sig bäst. Inte i min ålder och i min vardag. Men man behöver bara tänka tillbaka några år, där var de. Men nu blickar vi framåt.
IKEA i morgon och sedan en ny vecka full med nya möjligheter. Och dessutom så har vi lämnat in löpvagnen. Jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0