Försäljare

Jag har inget emot försäljare som yrkesgrupp, pappa jobbar som försäljare och under sommaren kommer jag själv att vara försäljare på Färg&Tapet. Nae, det jag menar är de som knackar på hemma hos folk. Nyss var det en tjej förbi här hemma. Hon går i åttan kanske? Sålde kakor. Shit, jag köpte inga.. Tråkigt för henne men, men. Hur kul är det på en skala att gå runt och sälja kakor? Hon sålde antagligen till någon klassresa.. 

Vem var det som kom på att man ska sälja saker som förening eller skolklass? Visst på så sätt får man in pengar, men hur kul är det för de stackars barnen? Jag vet, sålde bingolotter när jag höll på med fridykning. Ingen köpte.. Eller jo, nån måste ju ha gjort det liksom.. men jag kommer ihåg vilken plåga det var. Kom på något nytt liksom!

Tänk då på de stackare som jobbar som telefonförsäljare. Ingen, ingen är trevlig mot dem. Man vill bara lägga på luren. Depressionerna kan inte vara långt borta menar jag.

Så vill du bli försäljare, satsa på ett jobb där du får jobba i butik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0