Några dagar senare

Efter x antal regnskurar och åskdunder sitter jag här och solen skiner. Det är kanske inte jättevarmt men det känns som sommar. Har nyss varit nere vid älven och suttit på en brygga, så ska sommaren kännas!

Dagen har gått åt till städning. Japp, nu skiner mitt rum som aldrig tidigare. Har dammsugat överallt, till och med under sängen. Dammtorkat och tvättat fönstret. Pappa satte upp min fönsterlampa som köptes i Sthlm och nu fattas bara att skriva ut lite nya bilder till min vägg med foton. Måste få in lite sommarkänsla! Vad passar bättre än bilderna från skolavslutningen? Det känns som att det var evigheter sedan vi slutade.. Förhoppningsvis ses vi snart igen, TE1B.

Midsommarkvällen blev riktigt lyckad, solen tittade fram som lovat. Trots att vi slogs med myggen blev en liten gran, förlåt, midsommarstång klar. Jag, Elin K och Linnea lyckades med konststycket att sätta upp den. Nu står den på min baksida i all sin prakt.

Haha, det var inte lätt att få till en bra bild....

Vad kvällen beträffar ska lite bildbehandling göras. Som jag nämnde tidigare ska nya foton upp och jag hade tänkt mig måla några tavlor. Svartvita, kontraster. Sedan ska tavellister inhandlas och blir tavlorna bra åker de upp bakom dörren, ytan där gapar tomt..

Till veckan blir det lite passning av broder, mamma ville visst hitta på något när hon är ledig och sedan Stadsfesten med vänner! Förhoppningsvis både dag och kväll (fredag eller lördag)! Ska du dit? Det roligaste är ju att träffa människor man känner!! 

Ha det bra!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0