Back to the crimescene...

Jepp, idag var vi tillbaka. I gympasalen av alla ställen. Släptåget 2008 hölls inomhus på grund av vädret.
Hann inte med från början men fick se lite prisutdelning, uppträdande och Gry Forssell x2. AK och vad hon nu heter... ja de spelar ingen roll, de hade sommarkryss. Sedan var vi (Jag, Linnea, Erik å Lisa SS) tvungna att hälsa lite på gamla lärare. Maria, vår engelskalärare, frågade lite om hur det var och vad vi gjorde nu. Suan snackade vi med två gånger, hon tyckte det var härligt att se oss igen. Klagade på vädret och tyckte att det var bra att vi trivdes på gymnasiet.

I hällregnet gick vi upp till musiksalen på jakt efter vår gamla mentor, Eilert. Han var inte där men väl nere igen träffade vi han. Lite förvånad tror jag att han blev över att se oss igen, men ville visst prata mer någon annan gång. Då vi hade två mentorer sökte vi upp Karin oxå. Snacka om chockad, hon blev så glad att hon nästan började grina när hon såg oss. Hon blev både varm och kall på samma gång sade hon. Efter hon kramat oss frågade hon lite om sommaren och sade att hon visste att min lillebror kommer till Inre Ursviksskolan till hösten. Även hon ville prata mer senare, hon blev så glad över att se oss att det inte går att beskriva. Jag kan inte förstå att man kan bli så glad över att se en människa, men jag är glad över att jag har glatt henne idag iallafall. 

Vi inspekterade datasalen också och såg att datorerna var borta. Lisa pratade med Staffan (rektorn) och han berättade att de inte alls var borta utan stod i ett hörn i salen och att rummet användes till franska undervisning. Då Lisa ville se vårat gamla klassrum följde Staffan med och låste upp. 7c använde det klassrummet nu och det var verkligen i dåligt skick. Staffan sa att hela skolan farit illa under året och att det var mycket klotter  och sabotering över allt. Tråkigt. Skolan har ju inte mycket pengar och kan inte hålla lokalerna fräscha. Skolan ska byggas ut och en stor grop är grävd utanförskolan för en "utbucktning". Hoppas nu att det går fort att bygga och att de ihopslagna klasserna inte blir försvårhanterliga.

Så slutligen, shit så små och fula lokaler man har spenderat 4 år i. Det går inte ens att jämföra med Balderskolan! Och då jag tänker tillbaka på högstadietiden, sorry, men jag kan inte säga att jag hade kul. Då trodde jag det. Nu vet jag bättre. TACK TE1B! Ni är guld värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0