Sommarjobb

Jovisst, tackar tackar för pengar. Det är bara det att det tar lite tid också. Har i veckan jobbat två dagar, måndag och idag onsdag. Var ledig igår men då man endast är ledig två dagar i veckan och resten av familjen har semester måste det hittas på saker och ting.
Så igår var vi till Båtmuseét för att fika med mormor och morfar. En räkmacka senare gick vi in i de trevliga små bodarna och jag fann ett avsnitt med Morden i Midsomer och Ett fall för Frost för 15 kronor styck. Då de har loppiskväll på tisdagar och en del hade redan ställt upp sina bord. Jag fann en liten telefonbänk i fanerad teak. Den måste visserligen restaureras, putsas, målas och klä om dynan. Men vad gör det när priset var en ynka tjugolapp.
Denna förmodeliga lilla snygghet kommer att fylla sin plats nedanför sängen bredvid fotöljen som ett litet avlastningsbord.

Konstigt det där att alla småprojekt hopar sig när man har som mest att göra, mina tavlor är långt i från klara. En är klar och jag blev nöjd. Två återstår och när jag ska hinna måla dem har jag ingen aning om... Sedan vill jag gärna sätta klorna i bänken. Hoppsansa så mycket att göra, tur att jag har en vecka ledigt innan jag åker till Cypern. När skolan sedan har börjat blir det inte mycket tid över. Konstigt det att man accepterar hur mycket tid skolan tar när jag är lite frustrerad över att jag nu jobbar för jämnan... Man kan nog vänja sig vid mycket.

Nu är det tre dagar kvar innan nästa lediga dag. Söndag. Hoppas då på sol och att något projekt tar ett steg närmare att bli klart.

Långt där framme finns en systemkamera, fyra veckor snart tre.....

Kommentarer
Postat av: Eva

hej, hoppas det går bra att jobba. Att dagarna inte släpar sig fram. Ja semestervädret är långt borta, men idag trotsar vi vädret och åker på auktion. Ha en underbar dag på jobbet.

2008-07-10 @ 09:40:04
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0