Matilda Larsson, sommaranka...

Dagen har bestått av arbete och sol. Käkade lunch med Ida utanför butiken på den lilla bänken som står där. Sedan gick vi på Shell och köpte glass. Äntligen känns det som sommar! Undrar hur länge det varar?

Just nu händer det inte så mycket, dagarna är ganska likadana. Det är bara olika kunder, fast de flesta börjar man känna igen. En del hälsar hjärtligt när de kommer in i butiken. Har jag pratat med dessa tidigare? Tydligen. Inte en chans att jag kommer ihåg alla och vad det nu var jag sålde till dem...

Som det känns nu skulle jag gärna kunna jobba två veckor till på Färg&Tapet istället för bara en. Vi är ett bra gäng!

Det har pratats om att butikstjejerna ska ut på CarlViktor och ta en öl på lördag. Kul? Nae jag kan ju inte komma med. Men egentligen, va fasen ska man dricka sprit för? Det är inte tufft, rätt så dyrt och sedan är man inte sig själv heller efter.
Drick ett glas vatten istället och lyxa med en läsk någon gång då och då. Nepp, jag är rätt emot alkohol och alla droger... Skit i det och lev ett lyckligt liv!

Hare så bra i sommarvärmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0