Måndag 8 december

Gårdagen spenderades på Campus hallen, Broder Tuck vann 2 av 2 matcher. Riktigt kul att titta på. Sista matchen blev 8-1 till broders lag. Dessutom så kom en kille från Bureå. Fem år gammal, klev in på plan i en av matcherna och gjorde riktigt bra från sig! En av bilderna jag tog har jag skickat till Norran, får se om den blir publicerad.


Läste sedan lite engelska när jag kom hem. Somnade dessvärre, nu hade jag lagt mig i sängen och dragit upp täcket. Varmt och skönt blev det och ögonen var svåra att hålla uppe. Hoppsansa, pappa väckte mig och sade att vi skulle fika.
Lite senare gick jag och lade mig på riktigt. Snabbt gick det och en ny vecka hade börjat.

16 grader kallt ute och 19 grader inomhus. Snacka kallt. Tjocksockar på direkt och inte har jag tagit av mig dem än inte. Lite skillnad är det då när man drar på sig långkalsonger för att inte frysa, möter Stockholms Erik som inte har långkallingar och sedan träffar Sebbe på skolan som har täckbyxor. Jasi, man ser på kylan på olika sätt.
I alla fall så hade vi fysik första lektionen, min bok är visst den enda med rätt i facit. Galet. Teknikutveckling sedan, hyllritning på G helt enkelt. Tur där att Alexander verkar förstå mina idéer, Sven gör det då inte. Hur galet var inte hans förslag med att sätta gångjärn på hyllan för att kunna vika ihop den? Inte så stabilt direkt..
Vi slog våra kloka huvuden ihop, jag, Alexander, Camilla och Nils. Nisse stack visst lite då och då men lite lyckades väl han åstadkomma. Nu har jag även diskuterat med min far och vet vad som fungerar och inte. Det blir att plugga ihop det mesta och ingen spikpistol. Så det så...

Helgen blir trevlig i alla fall. Bio med tjejerna på lördag. Twilight. Måste ju se den och om huvudpersonen verkligen är så snygg som alla säger. Kanske det? Kul ska vi ha, måste planera inför nyårs också.. Mycket att göras men så lite tid.
På tal om tid så måste jag visst läsa ut boken väldigt snart. Äntligen, efter 130 sidor kanske så har personen dött. Nu måste handligen ta fart. Hoppas. 

CSI ikväll, kanske läsa lite mer. Vet ej.  

Kommentarer
Postat av: Selin

peppa på helgen=D kul kul kul..! =D

2008-12-08 @ 23:47:12
URL: http://elinnstrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0