En vecka närmare jul

Äntligen hemma efter skoldagen. Erik hade rätt och det blev livräddning med framåtstupa sidoläge, volleyboll och handboll. Badet drog ut på tiden och vi gick tio minuter längre än nödvändigt. Mamma var snäll och hämtade oss. Tackar för det för annars vet man aldrig hur ont jag skulle ha i fötterna som jag nu inte alls har. Härligt. Eller, nja, nästan inget ont. Anders blev då lagom glad när i stort sett alla kom för sent.. En halvtimme efter utsatt tid började vi och ja, vad ska jag säga. Lite smått trött var jag väl så det där med derivata och max och min punkter var väl inte så värst roligt... Dessutom så snodde Victor J min miniräknare. Lade in ett program som sade hej. Ändrade lite andra grejer också. Men Anders sade att jag fick spöa han, han skulle titta åt ett annat håll. Tihi, lite jag ville göra det.

Kemi sedan. m=n*M, lätt som en plätt. Så det så... Slutade kvart i tre, tog fem över trean hem. Fikade lite. Pratade med EK, det blir stan i kväll och fick veta att Anders nog skulle sätta fyra MVG i TE2B på matte C. Det hade han sagt till TE1C, EKs lillebrorsas klass. Galet, men sådan är Anders.

Nu måste jag laga mat, varmkorv med bröd blir det. Inget lyxlir här inte....


Ge mej sommar, sol och värme. Massvis med vänner och ta mig bort från detta pissväder med tö och minusgrader efter varannat. Om det nu ska vara vinter kan det väl ändå vara vinter på riktigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0